2715 Podlesok - Stratená (Glacká cesta)

Farba: modrá
Povrch: spevnený, asfalt

modra trasa ikona2 charakter-mtb02 narocnost sport ikona01

Charakteristika:
Glacká cesta - stará obchodná cesta vedie približne severojužným smerom, spája Spiš s Gemerom, prechádza krížom cez Slovenský raj. Patrí medzi náročné cykloturistické trasy, vyžaduje kvalitný horský bicykel. Zároveň patrí k najkrajším trasám v Slovenskom raji. Je vedená lesnými cestami s rôznymi povrchmi, v južnej časti aj miestnou komunikáciou.

Popis:
Glacká cesta, ktorá rozdeľuje Slovenský raj na východnú a západnú časť, začína v známom turistickom stredisku Podlesok, ktorý je aj východiskom do najnavštevovanejšej rokliny Slovenského raja – do Suchej Belej (len pre pešiu turistiku). Z Podlesku cykloturistu čaká náročné stúpanie so 400 výškovými metrami až k záveru Suchej Belej. V dĺžke 1,8 km obchádzajúc Suchu Belú z ľavej strany, vedie modrá cykloznačka spolu so zelenou trasou 5853 až na križovatku turistických a cykloturistických trás Nad Podleskom (2715, 5853). Odtiaľ pokračuje lesnou spevnenou cestou so štrkovým povrchom stálym náročným stúpaním až k spomínanému záveru Suchej Belej. Ďalej trasa vedie po spevnenej lesnej ceste bez technicky náročných úsekov zvlneným terénom v nadmorskej výške 900 – 1000 metrov. Prechádza krasovou plošinou Glac s množstvom krasových závrtov a škrapov. Z Malej poľany umocňuje zážitok z jazdy výhľad na významný výhľadový bod v Slovenskom raji, na Havraniu skalu. Trasa pokračuje okolo ústia Rothovej rokliny (Veľký Sokol) pod Suchý vrch a rovnomennou križovatkou turistických trás. Za týmto rázcestníkom pokračuje zjazdom, prechádza Zajfami, neskôr už penetrovanou cestou cez Stratenskú pílu vedľa zátoky vodnej nádrže Palcmanská Maša do Stratenej k viaduktu, kde končí na križovatke cykloturistických trás (2715, 5702).